Een bloeiende community: Tips van Socie

Community

Ben je op zoek naar manieren om jouw community nog levendiger en interactiever te maken? Lees dan deze blog waarin we alle waardevolle tips van Socie verzamelen om jou te helpen bij het laten bloeien van jouw community. Blijf op de hoogte, want elke nieuwe ‘Tip van Socie’ wordt toegevoegd aan deze blog zodat er uiteindelijk een volledig overzicht ontstaat met alle tips vanuit Socie om jouw community te laten bloeien!

De tips van Socie:

1. Maak en beheer evenementen & agendapunten 

2. Voeg extra lidinformatie toe

3. Maak gebruik van de Verjaardagen-module

4. Kijk naar de statistieken van je community app

1. Maak en beheer evenementen & agendapunten 

Wil je meer App bezoekers? Maak van de Socie App de plek waar alle evenementen terug te vinden zijn rondom jouw community! Hoe? Dat lees je hier. 

Door gebruik te maken van de ‘Mijn evenementen-module’ mis je nooit meer een belangrijk agendapunt/evenement en ben je er zeker van dat alle leden op de hoogte zijn.

Evenementen aanmaken in de algemene agenda

Je maakt als app-beheerder eenvoudig een evenement aan in de App voor je teamuitje, vergadering, reünie, wedstrijd, repetitie en alle overige activiteiten. Dit kun je ook eenvoudig in de App zelf doen.

Evenementen aanmaken in je eigen groepen

Het is ook mogelijk om binnen een interactieve groep een specifiek evenement aan te maken die relevant is voor die groep. Lees in deze blog hoe je evenementen en agendapunten aanmaakt in interactieve groepen.

Alle evenementen in 1 overzicht voor jouw leden

De ‘Mijn evenementen-module’ verzamelt alle agendapunten/evenementen en plaatst deze onder ‘Mijn evenementen’. Dit omvat zowel de algemene agendapunten/evenementen als degene die zijn aangemaakt binnen groepen waarvan je lid bent. Op deze manier heb je altijd een handig overzicht met alle relevante agendapunten/evenementen op één plek. 

Tip: Gebruik de aanmeldfunctie

Om de interactie te vergroten en inzicht te krijgen in welke leden er wel en niet komen, is het een optie om de aanmeldfunctie te gebruiken. Wanneer je deze functie gebruikt, kunnen de leden het volgende invullen: aanwezig, misschien of afwezig. Ook is het mogelijk om een limiet te stellen aan het aantal leden dat bijvoorbeeld op ‘aanwezig’ kan klikken wanneer er een maximaal aantal personen geldt dat kan deelnemen. Er worden automatisch reminders rondom evenementen/agendapunten gestuurd naar de leden.

Evenementen en afspraken importeren 

Heb je externe agenda’s die je graag in Socie wilt tonen? Ook dat kan. Zorg dat je een iCal link hebt. Deze kun je in een agenda importeren zodat ook deze punten terug te vinden zijn in de Socie App. 

Instellen wie evenementen mogen toevoegen 

Je kunt zelf instellen of alle leden zelf evenementen kunnen toevoegen aan de agenda, of dat deze mogelijkheid beperkt is tot groepsbeheerders of app-beheerders. Binnen een groep heb je ook de optie om te bepalen of alleen groepsbeheerders evenementen kunnen toevoegen, of dat dit openstaat voor alle groepsleden.

Ben je er klaar voor? 

Het aanmaken van evenementen bevordert de betrokkenheid en maakt het gemakkelijker om leden samen te laten komen en activiteiten te organiseren binnen hun groepen. Dit draagt bij aan een bloeiende community!

Nog meer weten? Lees dan hier onze blog over hoe je optimaal gebruik kan maken van de Socie evenementen/agenda functionaliteit.

2. Voeg extra lidinformatie toe

Wil je meer informatie over leden delen met de rest van je community, zodat men direct leden kan vinden om mee te verbinden? Voeg extra relevante lidinformatie toe! 

Extra velden toevoegen aan ledenprofielen

Het toevoegen van extra velden bij een ledenprofiel maakt het voor leden mogelijk om specifieke informatie toe te voegen aan het profiel. Dit is een krachtige manier om meer te leren over de diversiteit en interesses van de leden in jouw community.

Zo voeg je extra velden toe: Socie biedt een eenvoudige manier om als app-beheerder extra velden toe te voegen in het app-beheer bij Leden → Instellingen → Extra velden → + Toevoegen. 

Door gebruik te maken van deze functie, ontstaat een meer gedetailleerd en persoonlijk profiel. Deze extra informatie kan variëren van de functies van de leden of de locatie waar ze werkzaam zijn tot aan hun hobby’s, favoriete vakantiebestemming en andere interessante feitjes die ze graag willen delen binnen de community. 

De voordelen van extra lidinformatie

Het toevoegen van extra lid informatie heeft verschillende voordelen. Allereerst helpt het om verbondenheid te creëren doordat leden meer over elkaar te weten kunnen komen. Daarnaast is het ook een handige functie om leden te vinden met bijvoorbeeld dezelfde expertise of interesses. 

Kortom, het toevoegen van extra lid informatie vergroot de betrokkenheid en verbondenheid binnen de community, maar ook het gebruik van de App zelf. Door leden de mogelijkheid te geven om specifieke informatie over zichzelf toe te voegen, worden ze aangemoedigd om de App te gebruiken als hulpmiddel om leden met bijvoorbeeld dezelfde, of juist een andere functie, te vinden. Dit draagt bij aan een bloeiende community!

Extra lidinformatie
Extra lidinformatie op het ledenprofiel

Tip: Toon een extra veld onder de lidnaam in de ledenlijst

Wil je ervoor zorgen dat leden elkaar kunnen vinden op specifieke informatie? Voeg dan een extra veld toe als ondertitel aan de ledenlijst. Zodra je dit doet kan men namelijk in de App zoeken op dit extra veld. 

Zo kunnen leden bijvoorbeeld zoeken op interesses, hobbies, appartementnummers, speelsterktes, bedrijfsnaam en nog veel meer. 

Om een extra veld als ondertitel in te stellen ga je naar: Leden → Instellingen → Algemeen. Kies hier bij ‘ondertitel bij het lid’ een eigen veld.  

3. Maak gebruik van de Verjaardagen-module

Wil je meer App bezoekers? En er tegelijk voor zorgen dat men nooit meer een verjaardag vergeet? Maak van de Socie App jouw community verjaardagskalender! 

Met de Socie Verjaardagen-module heb je een digitale verjaardagskalender.

De Verjaardagen-module is een toevoeging aan jouw community, waarmee je nooit meer een verjaardag vergeet. Met deze module kun je niet alleen de verjaardagen van je leden bijhouden, maar ze ook direct persoonlijk feliciteren in de App. 

Socie stuurt je een melding als er iemand jarig is! 

Een andere handige functie van de Verjaardagen-module is de mogelijkheid om meldingen in te stellen, zodat je ‘s ochtends een melding krijgt wanneer er leden jarig zijn. Op deze manier ben je nooit meer te laat met iemand feliciteren. Jarige leden zullen zich extra gewaardeerd voelen binnen de community. 

Kortom, de Verjaardagen-module is niet alleen een handig hulpmiddel om verjaardagen bij te houden, maar ook een manier om de interactie binnen je community te vergroten.

Verjaardagen-module

Tip: Kies slim het aantal dagen voor een aankondiging van een verjaardag

Binnen Socie kun je instellen hoe lang van tevoren een verjaardag wordt aangekondigd. Heb je een grote community, zet deze periode dan wat korter. Heb je een kleine community, zet deze periode dan wat langer. 

4. Kijk naar de statistieken van je community app 

Wil je erachter komen hoe actief de leden van jouw community zijn? En wil je inzicht krijgen in wat je leden doen binnen de app? Kijk dan eens naar de statistieken van je community app! 

Het inrichten van de Socie App is een proces. Als app beheerder is het van belang om inzicht te verkrijgen in wat wel en niet aanslaat bij de leden van je community binnen de app. Een waardevol hulpmiddel bij dit proces zijn de statistieken. 

De mogelijkheden van statistieken 

Bij Socie heb je als app beheerder de mogelijkheid om gedetailleerde statistieken bij te houden over het gebruik van de app. Met deze statistieken kan je waardevolle inzichten verkrijgen in het gedrag van je leden en kun je effectiever communiceren en de betrokkenheid vergroten. 

  • Bekijk hoe vaak onderdelen bezocht worden in de app 

Via het app beheer kun je eenvoudig een overzicht krijgen van de activiteit binnen je community. Je kunt bijvoorbeeld zien hoeveel sessies er zijn geweest binnen een bepaalde tijd, wat aangeeft hoe vaak leden de app hebben geopend en gebruikt. Daarnaast kun je het aantal gebruikers inzien, wat verwijst naar het totale aantal leden dat de app heeft gebruikt. Ook kun je zien welke onderdelen van de app zij het meest gebruiken, zoals de agenda of de groepen module, wat inzicht geeft in de populairste modules van de app. 

  • Bekijk wat communityleden binnen de app doen 

Daarnaast biedt Socie de mogelijkheid om specifieke acties van gebruikers te volgen, zoals het openen van een social URL, het zoeken in de ledenlijst, het toevoegen van een emoji of het aanmaken van een evenement.

Tip: Zoek uit op welke dagen/tijden je leden het meest actief zijn. Op basis hiervan kun je berichten plaatsen op tijden wanneer je leden het meest actief zijn. Dit vergroot de zichtbaarheid van de berichten. 

Toegevoegde waarde van statistieken

Het regelmatig bekijken en analyseren van de statistieken biedt dus een toegevoegde waarde voor je community. Het stelt je in staat om je communicatiestrategie te optimaliseren, beter in te spelen op de behoeften van je leden en de betrokkenheid en activiteit binnen je community te vergroten.

Tip: Ook voor sponsoren kan het van toegevoegde waarde zijn om inzicht te krijgen in de statistieken van de app. Wanneer zij weten welke modules het meest worden gebruikt, kunnen sponsoren gerichter advertenties plaatsen binnen de app. 

Met de uitgebreide statistieken functionaliteit van Socie heb je alle tools tot je beschikking om het succes van je community te meten en de interactie te vergroten.

Statistieken

Lees meer

William van Rijn

Breng jouw community tot bloei
met de Socie App

Vragen? Neem vrijblijvend contact op met William om de mogelijkheden
van Socie te ontdekken voor jouw community.