FAQ / Veelgestelde vragen

App Beheer

Hoe kan ik de taal in mijn App Beheer aanpassen?
  1. Klik in het App Beheer rechts bovenin op het e-mailadres en klik op My account/Mijn account
  2. Klik in het volgende scherm bij Language/Taal op Edit/Wijzigen en verander hier de taal naar de gewenste taal.
  3. Klik op Save/Opslaan om de taal aan te passen.



Is er een backup als ik iets verwijder uit het App Beheer?

Het kan zijn dat je iets verwijderd hebt terwijl dit niet de bedoeling was. In het App Beheer is het voor een beheerder niet mogelijk om data terug te plaatsen. Dit kan alleen door Socie beheerders worden gedaan. Het terughalen van verwijderde data is een grote tijdsinspanning. Ook ligt het eraan wat er teruggezet moet worden om te bepalen wat de inspanning is. Voor het terughalen van data uit onze backups rekenen we minimaal 4 uur. Aan de hand van de situatie kan dit verder oplopen. Ons tarief is 103,50 euro (exclusief BTW) per uur.

Het zou mooi zijn dat een beheerder zelf de verwijderde items terug kan zetten. Denk aan de prullenbak op je computer. Dit zou uiteindelijk de mooiste oplossing zijn, maar deze mogelijkheid kunnen we nog niet aanbieden.
Kijk dus uit met het verwijderen van teksten, foto’s of modules. Modules kun je beter op ‘onzichtbaar’ zetten.

App Beheerders

Hoe kan ik het e-mailadres van een App Beheerder aanpassen?

Via de ledenlijst kun je op het profiel klikken en het e-mailadres wijzigen. Vervolgens klik je rechts bovenin op jouw account en daarna op afmelden. Nu maak je een account aan met het e-mailadres dat je zojuist hebt doorgevoerd bij jouw profiel. Nadat je hiermee bent ingelogd krijg je direct toegang tot jouw community als beheerder.

Is het mogelijk om als Beheerder ook berichten in groepen te kunnen plaatsen via een computer i.p.v. mobiel?

Berichten in groepen gaan nu nog via de App.

Je kan de App ook op een Laptop (of Ipad) installeren. Vrijwel alle Chromebooks (laptop van Google) en alle Macbooks vanaf een M1 processor kunnen de App draaien. Zo kunnen App Beheerders en GroepsBeheerders ook via laptop of Ipad de App gebruiken en berichten plaatsen. 

Evenementen

Hoe verbind ik mijn App met een extern iCal feed?

Het is mogelijk om binnen de App een externe iCal feed in te laden, andere agenda feed types zijn helaas niet mogelijk. 

Ga hiervoor naar de Agenda module en klik op + Feed toevoegen. Geef de feed een naam, bijvoorbeeld ‘Clubagenda’, en vul bij URL de volledige URL van de iCal feed in.

Tip: controleer of de iCal feed aan de standaard voldoet via https://icalendar.org/validator.html om zeker te zijn dat de feed goed ingeladen kan worden.

Klik op Toevoegen om de feed toe te voegen aan de agenda.

Indien de feed items niet direct zichtbaar zijn, open dan een ander module scherm en open dan weer de agenda. Of klik op de nieuwe feed knop en klik dan nogmaals op Opslaan of op Nu bijwerken naast Status.

Hoe vaak wordt de iCal koppeling ververst?

De evenementen uit een iCal worden maximaal 1 keer per 2 uur automatisch bijgewerkt. 

Waarom worden mijn iCal agenda's niet meer opgehaald?

Dit komt waarschijnlijk omdat het vijf keer achter elkaar niet gelukt is om de agenda op te halen. Na vijf mislukte pogingen stopt de koppeling met het automatisch ophalen van de iCal agenda. In de meeste gevallen lukt het niet om een agenda op te halen omdat de website, waar de agenda op staat, niet beschikbaar is. Mogelijk duurt het te lang om de agenda op te halen, of voldoet de agenda niet aan de iCal standaard.

Check bij de website bouwer of de iCal link nog goed werkt. 

Wat is het verschil tussen agenda en mijn evenementen

De Agenda of Agenda’s tonen events met een volledige agenda weergave waarop alle dagen zichtbaar zijn, ook de dagen waarop geen activiteiten plaatsvinden. 

Mijn evenementen is een lijst van alle evenementen die voor de huidige gebruiker zichtbaar zijn. Dit is dus een verzameling van alle evenementen uit alle groepen en modules waar de gebruiker toegang tot heeft. Wij hebben geen pagina waarop alleen de evenementen zijn te zien waarvoor de gebruiker is aangemeld.

Leden

Wat is het maximaal aantal leden in de App?

Er is geen maximum aantal leden die je in de Socie App kunt registreren.

Hoe kan ik een uitnodiging om lid te worden via de mail versturen?

Leden kunnen via het App Beheer worden uitgenodigd om gebruik te gaan maken van de Socie App. Het is niet verplicht om deze te versturen, ook zonder uitnodiging kunnen leden een account aanmaken voor de Socie App.

De e-mail bevat een standaardtekst die niet gewijzigd kan worden door community’s.

Leden die nog geen uitnodiging hebben ontvangen kunnen allemaal in 1 keer gemaild worden via Leden -> Leden uitnodigen boven in de pagina. Er kan ook naar een selectie een mail gestuurd worden, dit kan door leden in de lijst aan te vinken en te klikken op de knop Uitnodigen boven de ledenlijst.

Je kunt ook zelf een e-mail sturen nadat je leden in de ledenlijst hebt gezet. Zodra ze een account aan hebben gemaakt kunnen ze de community binnen Socie opzoeken.


toestaan
.

Je kunt de link in de App verbergen via Leden -> Lidmaatschapsverzoeken -> Deze link in de App tonen? Door deze instellingen op NEE te zetten wordt de uitnodigingslink niet meer in de App getoond.

Hoe kan ik een QR-code of URL activeren zodat potentiele leden mijn App kunnen vinden?

Ga naar Leden -> Lidmaatschapsverzoeken. Activeer de module. Nu kun je de QR-code of link delen en kunnen leden een lidmaatschapsverzoek doen.

Zie ook deze blog. 

Hoe kan ik een lidmaatschapsverzoek accepteren?

Ga naar Leden -> Lidmaatschapsverzoeken. -> Verzoeken

Waarom krijgt een lid krijgt geen (uitnodigings) e-mail
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom een e-mail soms niet aankomt. Hier zijn enkele veelvoorkomende oorzaken:
  1. Verkeerd ingevoerde e-mailadressen: Als het e-mailadres van de ontvanger verkeerd is ingevoerd, zal de e-mail niet aankomen. Controleer altijd of het e-mailadres correct is gespeld.
  2. Spamfilter: De e-mail kan door de spamfilter van de ontvanger worden tegengehouden. Zorg ervoor dat de inhoud van je e-mail geen verdachte elementen bevat die als spam kunnen worden gemarkeerd.
  3. Overbelaste e-mailserver: Als de e-mailserver van de ontvanger overbelast is, kan het zijn dat de e-mail niet onmiddellijk wordt afgeleverd. In dergelijke gevallen wordt de e-mail vaak in de wachtrij geplaatst en later afgeleverd.
  4. Geblokkeerd e-mailadres: Het is mogelijk dat het e-mailadres van de afzender is geblokkeerd door de e-mailprovider van de ontvanger. Dit kan gebeuren als de ontvanger de afzender heeft gemarkeerd als ongewenst of als er problemen zijn geweest met eerdere communicatie.
  5. Serverproblemen: Technische problemen met de e-mailserver van de afzender of ontvanger kunnen ervoor zorgen dat de e-mail niet wordt afgeleverd.
  6. Firewall-instellingen: In sommige gevallen kunnen firewall-instellingen op de computer van de ontvanger ervoor zorgen dat bepaalde e-mails worden geblokkeerd.
Als je het afzenderadres (noreply@socie.nl) opslaat in je contacten, geef je impliciet aan dat e-mails van dat adres als legitiem moeten worden beschouwd. Dit kan helpen om te voorkomen dat e-mails van die afzender in de spam map terechtkomen.
Als twee toe te voegen leden hetzelfde e-mailadres hebben, is dit dan mogelijk of dienen dit 2 verschillende e-mailadressen te zijn?

Ja, dat kan. Bij gezinnen komt dit vaker voor. Als er meerdere leden hetzelfde mailadres gebruiken, kan de gebruiker bij het starten van de community kiezen namens wie hij de App gebruikt.

Groepen

Ik kan geen leden toevoegen aan interactieve groepen vanuit de App, hoe los ik dit op?

Optie 1: 

Wanneer leden bij de privacy-instellingen op verborgen staan of wanneer de ledenlijst op verborgen staat, kunnen er geen leden worden toegevoegd aan een groep in de App. 

De optie om de ledenlijst als verborgen in te stellen is vaak ingesteld om ledengegevens te beschermen.

Om bijvoorbeeld groepsbeheerders wel toegang te geven tot de ledenlijst kan dit als volgt worden ingesteld via het App Beheer: 

  1. Ga naar Ledenlijst -> Instellingen.
  2. Zet de optie Zichtbaar in de App op Zichtbaar.
  3. Zet de optie Te gebruiken door op Groepen en kies vervolgens de gewenste groep welke de ledenlijst mag bekijken in de App. Deze groepen kunnen ingesteld en beheerd worden via Groepen onder in het menu (boven Meldingen). 
  1. Bewaar de aanpassingen. Nu zullen enkel de gewenste groep(en) de lijst zichtbaar hebben in de App.
  2. Ga naar Leden -> Instellingen -> Privacy.
  3. Zet de optie Ledenprofiel op Zichtbaar indien dit op Verborgen staat.

Optie 2: 

Als optie 1 geen oplossing biedt, controleer dan of de ledenlijst module alleen beschikbaar is gemaakt voor een specifieke groep leden.

 Ga hiervoor naar Ledenlijst -> Instellingen en kijk of de optie Te gebruiken door ingesteld staat op een specifieke groep.

RSS feeds

Wat is een RSS-feed?

Een RSS-feed is een verzameling van de laatste nieuwsberichten en/of artikelen van een website. De feed biedt deze berichten in een gestandaardiseerd formaat aan. Zo kan een andere website en/of applicatie de berichten lezen en in zijn eigen stijl aanbieden. Met Socie is dit ook mogelijk via een Nieuws & Blogs-module.

Waar vind ik de URL voor de RSS-feed van mijn website?
Het verschilt per website hoe en of er een RSS-feed wordt aangeboden. Maak je gebruik van WordPress? Dan kun je de RSS-feed meestal benaderen door /feed achter de URL van de pagina te zetten. Andere websites tonen het RSS-logo op een pagina die een RSS-feed aanbiedt. Je kunt de URL voor de RSS-feed van zo’n pagina verkrijgen door op dit logo te klikken.
Hoe controleer ik of mijn RSS-feed werkt?

Controleer hier je RSS-feed : https://validator.w3.org/feed/

Hoe zorg ik ervoor dat de afbeeldingen uit de RSS-feed worden getoond in de App?
In de volgende situaties wordt de URL van de afbeelding overgenomen:
  1. Het artikel bevat een enclosure-element waarvan het type begint met image/.
  2. Het artikel bevat een enclosure-element waarvan de URL eindigt op .jpg, .jpeg, .png of .gif.
  3. Het artikel bevat een ander element (bijvoorbeeld media) met een een URL die eindigt op .jpg, .jpeg, .png of .gif.
  4. Het description– of content-element bevat een HTML img-tag met een geldige URL voor een afbeelding. Wanneer een artikel zowel een description– als een content-element bevat, zal er gebruik worden gemaakt van het content-element. Zorg er dus voor de juiste afbeeldingen ook in dit element staan.
  5. Het channel-element waarin de artikelen zitten bevat een geldige URL voor een afbeelding.

Privacy en AVG

Waar kan ik de privacyverklaring vinden?

De privacyverklaring van Socie is te lezen via https://socie.nl/privacy-statement/

Moeten leden een telefoonnummer delen zoals bij WhatsApp?

Nee, leden kiezen na registratie (e-mailadres vereist) welke gegevens ze willen delen en met wie. Daarbij is het delen van bijvoorbeeld je telefoonnummer of profielfoto niet verplicht.

Inloggen

Hoe activeer ik een de Socie App op een nieuwe telefoon?
  1. Je kan de Socie App op de reguliere wijze downloaden en installeren op je nieuwe telefoon.
  2. Wanneer je de Socie App opent, wordt het welkomstscherm getoond.
  3. Omdat de App eerder al is geactiveerd op je oude telefoon, kies je voor de optie Inloggen.
  4. Je kan inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee je de Socie App eerder hebt geregistreerd.

Wachtwoord vergeten? Klik dan op de link Wachtwoord vergeten?.

Een lid kan niet inloggen, hoe los ik dit op?

Als een lid aangeeft dat hij niet kan inloggen kun je de volgende zaken controleren:

 1. Controleer of het e-mailadres dat het lid gebruikt ook het e-mailadres is dat in ledenlijst staat. 

2. Vraag of hij al een account heeft aangemaakt voor de Socie App op het bekende e-mailadres. Er wordt namelijk niet automatisch een account aangemaakt voor leden, zij moeten dit zelf doen via de Socie App. Dit kunnen ze doen door in het startscherm van de app te klikken op Account aanmaken.

3. Kijk via het App Beheer bij Leden of het lid in de lijst staat. Je kunt zoeken op de achternaam of een deel van het e-mailadres. . 

4. Laat het lid via de App een nieuw wachtwoord aanvragen. Deze moet dan binnenkomen op het e-mailadres waar zij het account op hebben aangemaakt.

Mochten bovenstaande zaken het probleem nog niet oplossen, stuur dan een ticket in naar Socie. Geef daarbij aan ons door welke stappen al geprobeerd zijn, wat het e-mailadres van het lid is en welk telefoon merk het lid gebruikt.

Een lid ziet “geen lidmaatschap gevonden" bij het inloggen, hoe los ik dit op?

Deze melding wordt over het algemeen getoond wanneer leden proberen in te loggen met een e-mailadres dat niet bekend is in de ledenlijst van de community. Controleer of het e-mailadres waarmee wordt ingelogd bekend is in de ledenlijst van jullie community.

App versie & telefoon software versie

Hoe installeer ik de Socie App op mijn smartphone?

De Socie App kunt je vinden in de Play Store (Android) of App Store (iPhone) van je smartphone of tablet. Vanuit de Store heb je vervolgens de mogelijkheid de Socie App te downloaden en te installeren.

Heb je een uitnodigingsmail ontvangen? Dan kunt je deze informatie ook in deze e-mail terugvinden.

Hoe kan ik zien of ik de laatste versie van de Socie App heb? Of dat er een update beschikbaar is?

Zoek in de App store naar Socie en klik de Socie-App aan. Vervolgens kun je zien of er een knop Updaten beschikbaar is. Wanneer deze niet beschikbaar is, is de laatste versie geïnstalleerd op je apparaat.

Hoe kan ik zien welke versie van de Socie App ik heb?

Wanneer je problemen ondervindt met de Socie App horen we graag welke versie van de App je gebruikt en welk type telefoon je hebt. De geïnstalleerde versie kun je op de volgende wijze opzoeken in de Socie App: Ga in de App naar het menu en klik op je profielfoto of naam. Ga dan naar Mijn account en hier vind je onderaan de App versie.

Hoe kan ik zien welke softwareversie mijn telefoon gebruikt?

Apple

Softwareversie opzoeken voor Apple (anno 2021): 

Ga naar Instellingen en dan naar Algemeen. Tik vervolgens op Info om de op uw apparaat geïnstalleerde softwareversie te vinden.

Android

Softwareversie opzoeken voor Android (alle telefoons behalve Apple en Windows):

  1. Open de App Instellingen op je telefoon. 
  2. Tik onderaan op Systeem Geavanceerd. Systeemupdate. 
  3. Bekijk je Android-versie en niveau van beveiligingspatch.

Modules

Hoe kan ik de module rechten instellen?

Bij de meeste modules kun je via Instellingen de rechten aanpassen om in te stellen wie de module ziet en kan gebruiken. Het is hierbij mogelijk in te stellen dat alle leden de module mogen gebruiken of alleen specifieke groepen.

Indien groepen worden ingesteld, is de module enkel voor leden binnen de groep zichtbaar in de App. 

Het kan zijn dat de App moet worden afgesloten en opnieuw worden opgestart voordat wijzigingen hierin zichtbaar zijn. 

Ga naar de instellingen van een module en kies bij Te gebruiken door de juiste groep(en).

Hoe kan ik modules afgeschermd testen/instellen?

Je kunt de meeste modules afgeschermd testen door in het App Beheer onderaan via Groepen een test groep aan te maken. 

Klik hiervoor op + Groep toevoegen, vul een naam in en klik op Opslaan.

Klik vervolgens de groep aan en voeg in de tab Leden het eigen account toe.

Ga bij de gewenste module naar Instellingen. Pas hier de instelling Te gebruiken door aan naar Groepen. Klik vervolgens op Groepen toevoegen en vink de zojuist gemaakt groep aan. 

Deze module is nu enkel beschikbaar/zichtbaar in de App voor de leden die zich in de testgroep bevinden.



Hoe kan ik een module verwijderen?

Je kunt een module verwijderen via de instellingen van de betreffende module. Hier is een knop Verwijderen beschikbaar. 

Na het klikken op de knop moet je de verwijdering bevestigen voordat deze daadwerkelijk verwijderd wordt. Dit is ter extra verificatie, om te voorkomen dat een module per ongeluk kan worden verwijderd door een verkeerde klik. Bij het verwijderen van een module wordt ook alle content van de module verwijderd.



Upgraden en betalen

Hoe kan ik mijn Start App upgraden naar een Plus of Premium App?

De Start App kan altijd geüpgraded worden naar een Plus, of Premium App.

Je kan dit eenvoudig via het App Beheer van je Socie App regelen via Licentie -> Wijzigen.

Bij de Plus App kan je na het wijzigen  meteen gebruik maken van de extra functionaliteiten.

Voor de Premium App is er eerst contact nodig met Socie, voor de extra functionaliteiten kunnen worden gebruikt. 

Ik maak gebruik van de Start App, kan ik de Plus App ook uitproberen?

Dat kan, vanuit het dashboard in het App Beheer kan je zelf de gratis proefperiode van de Plus App starten.

Is de proefperiode verlopen, dan wordt je account automatisch teruggezet naar de Start App.

Hoe kan ik iemand anders de betaling voor de App laten doen?

Je kan de betaling voor de App door iemand anders laten doen dan de App Beheerder. Kies via Licentie de gewenste licentie. Klik op wijzigen. 

Rechtsboven bij betaling afronden zie je de tekst:

“Gaat iemand anders de betaling afronden?”

Kopieer de onderstaande link en stuur deze door om de betaling af te ronden.

De getoonde URL kun je delen met degene die gaat betalen. 

Waar vind ik mijn factuur?

De factuur is te downloaden door links in het menu naar Licentie te gaan en vervolgens Licenties en facturen.

Accounts

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Zie hier: Gegevens wissen

Hoe verwijder ik een App?

Als je geen gebruik meer wenst te maken van de community kun je deze verwijderen. Ga hiervoor naar: Instellingen -> Account -> Verwijder mijn App. Let daarbij wel op dat je de juiste App verwijderd indien je beheerder bent van meerdere Apps.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Klik hiervoor in het App Beheer op je email rechtsboven in het scherm -> Mijn account -> Mijn wachtwoord wijzigen.

Hoe kan ik mijn gegevens wissen?

Zie hier: Gegevens wissen

Meldingen

Kan ik een melding krijgen als iemand reageert een bericht wat ik niet zelf geplaatst heb?

Standaard ontvang je geen meldingen van reacties op een bericht dat niet door jou geplaatst is.

Dit gebeurt alleen wanneer je op het scherm met reacties de optie Volg reacties op dit bericht aanzet. Je ontvangt standaard wel meldingen van berichten die door andere leden worden geplaatst. Dit kun je beheren door via Mijn meldingen op het tandwiel rechtsbovenin te tikken. Daar kun je per module instellen of je wel of geen meldingen wilt ontvangen van nieuwe content in die module.

Meldingen komen niet aan, hoe los ik dit op?

Controleer of de meldingen voor de gewenste module aan staan. Het is mogelijk om per module in te stellen of je wel of geen meldingen ontvangt.

Dit kan ingesteld worden door via Mijn meldingen op het tandwiel rechts bovenin te tikken.

Let op -> Meldingen komen alleen aan bij leden die de app op hun telefoon geïnstalleerd hebben en een Socie-account hebben aangemaakt. 

Mocht dit het probleem niet oplossen, stuur ons dan gerust een ticket met een voorbeeld waar het niet goed lijkt te gaan.

Hoe kan een gebruikersmelding worden verwijderd?

Dit is niet mogelijk. Als een gebruikersmelding gesloten is, zal deze na enkele weken verdwijnen.

Overigen

Hoe kan ik de opmaak van mijn Socie App aanpassen?

De opmaakpagina kan je vinden in het App Beheer onder Instellingen -> Opmaak.

Hoe komt het dat mijn YouTube video niet afspeelt in de App?

Video’s met copyright kunnen niet afgespeeld worden in de App.

Als je de melding krijgt Video niet beschikbaar, Kijken op YouTube betekent het dat de video die je wilt delen in de App copyright heeft.

Video’s met copyright kunnen alleen bekeken worden via YouTube.

Op welke manieren kan ik video's delen in de App?
Je kan in de Socie App op 2 verschillende manieren video’s toevoegen:
1. Via een videobestand of
2. via een URL.
 
Bestanden toevoegen via Media.
Bij het delen van een bericht in een Deel je moment-module of interactieve groep kun je onder Media videobestanden toevoegen. Hierbij worden de volgende content types ondersteund:
  • video/x-msvideo,
  • video/mp4,
  • video/mpeg
  • en video/quicktime.
    Let op: De geselecteerde video mag maximaal 50 MB groot zijn.

Bestanden toevoegen via URL.
Bij nieuwsberichten, documenten, polls en crowdfundingdoelen is het mogelijk om een URL naar een video toe te voegen.

Wanneer een URL naar een YouTube-video wordt gebruikt, wordt in de App een YouTube-videospeler getoond. In alle andere gevallen wordt de aangeleverde URL in de standaard videospeler van het besturingssysteem getoond.
Hoe kan ik de publicatiedatum weghalen?

Dit is mogelijk via de instelling Publicatiedatum verbergen in de lijstweergave. Deze kun je vinden bij de Instellingen van de module.

Kunnen de leden de App ook op een pc of laptop gebruiken?

Je kan de App ook op een Laptop (of Ipad) installeren. Vrijwel alle Chromebooks (laptop van Google) en alle Macbooks vanaf een M1 processor kunnen de App draaien. Zo kunnen leden ook via laptop of Ipad de App gebruiken.

Voor Windows pc’s moet je minimaal windows 11 hebben en deze requirements:

  • Memory: 8GB (16GB recommended).
  • Processor: Intel Core i3 8th Gen, AMD Ryzen 3000, Qualcomm Snapdragon 8c, or better.
  • Storage: Solid-state drive (SSD).
  • Microsoft Store app: Version 22110.1402.6.0 or higher.
  • Windows 11: Build 22000.526 or higher.

De service heet Windows Subsystem for Android (WSA). 

Hoe kan ik foto-albums en foto's sorteren?

De volgorde van foto albums kun je wijzigen door de publicatiedatum te wijzigen. 

De volgorde van foto’s kun je instellen op de oudste eerst of de nieuwste eerst. De sortering gaat op datum waarop de foto is toegevoegd aan het album.

Voor welke talen is de App beschikbaar?

Voor welke talen is de app beschikbaar?

De App is beschikbaar in het Engels, Nederlands, Duits, Frans en Spaans. De App neemt de taalinstelling van het toestel over. Als het toestel op een andere taal staat ingesteld, wordt de Engelse taal toegepast.
 
Niet alle teksten zijn beschikbaar in meerdere talen. De tekst die door de beheerder zijn toegevoegd worden niet vertaald. Denk hierbij bijvoorbeeld aan nieuwsberichten, evenementen en documenten. 
Een beheerder kan ervoor kiezen om een tekst in meerdere talen toe te voegen. Dit kan hij doen door meerdere modules te gebruiken of per bericht meerdere vertalingen toe te voegen.

Staat je vraag er niet bij?

Stuur je vraag dan via een ticket naar Socie. Een ticket kun je aanmaken in het App Beheer. 

Ga daarvoor naar het App Beheer -> Help & Support -> Toevoegen.

Controleer voor het aanmaken van een ticket altijd of je de laatste update van de Socie-App hebt geïnstalleerd. Een screenshot is, indien mogelijk, vaak ook erg nuttig om het probleem goed te kunnen begrijpen.