Gospelkoor Revival

Gospelkoor Revival

“Na een testperiode met het bestuur, hebben we er unaniem voor gekozen om de Socie App in te gaan zetten voor ons gospelkoor”

Greetje Haanstra  is secretaris bij Interkerkelijk Gospelkoor Revival en App beheerder van de Socie App. Het gospelkoor heeft zo’n 40 leden en gebruikt al enige tijd de betaalde variant van de App. 

Socie voor gospelkoor Revival 

“Na een testperiode met het bestuur, hebben we er unaniem voor gekozen om de Socie App in te gaan zetten voor ons gospelkoor”, zegt Greetje. En ik ben er ontzettend blij mee. De communicatie, archivering etc kwam allemaal op mij neer.  Het is makkelijker om nu vanuit meerdere commissies te communiceren met het koor, zodat we het meer ‘samen’ doen. Dat kan nu dankzij de App.

App introductie en uitrol 

We hebben eerst de gratis app geïntroduceerd binnen het koor en zijn daarbij meteen gestopt met andere communicatie, zoals nieuwsbrieven. Bestaande Whatsapp Groepen handhaven we nog even.  

De uitrol van de App liep heel goed. De mensen moesten er even aan wennen dat ze zich eenmalig  moeten registreren maar dat was snel over. De reacties waren dan ook overwegend positief. Al snel bestond de behoefte om ook de bladmuziek en oefen-opnames via de app te kunnen delen. Dat kon echter niet in de gratis app. Het bestuur heeft vervolgens vrij snel besloten over te gaan tot de betaalde app.

"Al snel bestond de behoefte om ook de bladmuziek en oefen-opnames via de app te kunnen delen."

Starten met de basis

We beheren de App nu met twee App beheerders. Dat gaat prima. Om de App te kunnen beheren moet je wel een beetje ict-vaardig zijn. 

Voor de leden is het super zo’n App, maar om alles in te regelen is toch behoorlijk wat werk. We hebben dan ook verschillende modules uitgezet en zijn gestart met de basis. We gebruiken vooral de basis zaken: Nieuws, leden, agenda (voor o.a. repetities), documenten (oa bladmuziek).

In de Socie trainingen leren we dan soms weer nieuwe dingen die we in de App kunnen uitproberen. 

 

Een relevante app voor gemakkelijke interne communicatie.

Om de app relevant te houden proberen we de informatie te doseren. We proberen niet te vaak maar wel regelmatig zaken te delen.  Gemiddeld zo 1x per 1 a 2 weken. Dat maakt het leuk om de app regelmatig te openen. 

We bevelen de app dan ook zeker aan, het maakt de interne communicatie een stuk gemakkelijker. 

Lees meer over Gospelkoor Revival via: https://revivalweb.nl/

Lees meer

William van Rijn

Breng jouw community tot bloei
met de Socie-app

Vragen? Neem vrijblijvend contact op met William om de mogelijkheden
van Socie te ontdekken voor jouw community.